چگونه از روانشناسی فروش برای جذب مشتری استفاده کنیم؟
1-قیمت گذاری و فروش بسته نرم افزاری
پس اگر میخواهید محصولات و خدمات را با هم ترکیب کنید، چگونه از روانشناسی برای فروش بیشتر استفاده میکنید؟ خوب، تحقیقات نشان می دهد که اگر اقلام جداگانه دارای قیمت زوج باشند اما کل قیمت قابل پرداخت فرد باشد، فروش بیشتری وجود دارد.
این امر تحقیقاتی را تقویت میکند که نشان میدهد از نظر روانشناختی، مصرفکنندگان قیمتهای عجیب و غریب را مقرون به صرفهتر یا ارزش بهتری نسبت به قیمتهای زوج میدانند.
2-نقدها می فروشند
70 درصد آمریکایی ها و استرالیایی ها حداقل 7 نظر را قبل از خرید می خوانند.
آیا می خواهید مطمئن شوید که بیشتر می فروشید؟ سپس مطمئن شوید که نظرات خود را دریافت می کنید و بهتر است از آنها به عنوان محتوا برای بازاریابی خود استفاده کنید (FOMO واقعی است و این روشی است که نقدها بر روانشناسی مصرف کننده شما تأثیر می گذارد)
آیا در صفحه فروش خود نظرات یا توصیفاتی دارید؟ مطمئن شوید که حداقل 7 مورد از آنها را در صفحه دارید. تعجب می کنید که چقدر زیاد است؟ مردم 7 +/- 2 چیز را به خاطر می آورند، بنابراین حداقل 7 و حداکثر 9 بررسی انجام می شود.
3-در بازاریابی تأثیرگذار تجدید نظر کنید
در استرالیا، 63 درصد از مصرفکنندگان بالای 30 سال گفتند که اگر از یک تأثیرگذار در بازاریابی خود استفاده کنند، از یک برند خرید نمیکنند.
بدانید که مخاطبان شما چند سال دارند و آیا استفاده از اینفلوئنسر به فروش شما کمک می کند یا به آن آسیب می رساند.
4-آن را مثبت نگه دارید
در سال ۲۰۱۲، فیسبوک آزمایشی انجام داد تا نشان دهد چگونه احساسات و توجه به محتوای پستها تأثیر میگذارد. آنها متوجه شدند که هر چه پستهای مثبت بیشتری مشاهده شود، پستهای مثبت بیشتری ایجاد میشود. این تحقیق، که با تحقیقات پیشین همخوانی داشت، نشان داد که افرادی که پستهای مثبت بیشتری میبینند، تمایل بیشتری به خرید مثبت دارند.
بنابراین، بهتر است پستهای خود را در رسانههای اجتماعی مثبت نگه دارید تا مشتریانتان راضیتر باشند و تمایل بیشتری به خرید داشته باشند.
5-داستان بگویید
ما علاقهمند به داستانها هستیم و وقتی به فروش میپردازیم، داستانها با ایجاد احساسات مثبت مانند ارتباط، عشق و شادی، ما را تحریک میکنند که بیشتر خرید کنیم.
داستانهای موثر به مخاطب خود ارتباط دارند؛ ما میخواهیم داستانهایی را بشنویم که درباره خودمان یا افرادی مانند ما هستند و نشان میدهند چگونه میتوانیم بهتر شویم. همچنین، ما از استعارهها نیز لذت میبریم چرا که به ما کمک میکنند تا داستان را بهتر درک کنیم.
6-فروش جدید
آیا میخواهید راهی آسان برای افزایش فروش داشته باشید؟ آیا مشتریان شما از معاملات خوششان میآید؟ آیا از استفاده از قیمتهای 9 پایانی بهره میبرید؟
تنها با اضافه کردن کلمه “جدید” به قیمتها از طریق تجارت، فروش با افزایش 8.5٪ مواجه شد. بدون نیاز به تخفیف، فقط یک کلمه و قیمتی که به 9 ختم میشود.
با احتیاط و با دقت از این روش استفاده کنید، زیرا مصرفکنندگان شما به زودی متوجه خواهند شد که کالایی که ادعا میکنید “جدید” است، در واقع موجودی قدیمی است که میخواهید از بین ببرید.