3 عادت کاری موثر و مثال و نکاتی برای یک شغل موفق
اعتراف کنید، همه ما فردی را در محل کار داریم که به خاطر عادات کاری او را تحسین می کنیم.
آنها در محل کار فوقالعاده هستند، بهرهوری نام میانی آنها است، و آنها هستند که اسرار بهترین عادت در محل کار را آشکار میکنند.
شما به آنها نگاه میکنید و از خود میپرسید که آیا این افراد واقعاً وجود دارند؟
اگر میخواهید از وضعیت متوسط خارج شوید و راههای بهبود عادتهای کاری خود را بیاموزید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
در این مقاله، ده عادت کاری قدرتمند را که اکثر افراد موفق به آنها اعتقاد دارند، معرفی میکنیم. و به عنوان یک امتیاز ویژه، یک راه سریع برای به کارگیری یکی از این عادتها را برای شما توضیح دادهایم.
بعداً از ما تشکر خواهید کرد!
آیا آمادهاید یک عادت کاری خوب را به کار بگیرید؟
3 عادت کاری قدرتمند برای سال 2022
خوب یا بد، عادتهای ما هویت ما را شکل میدهند.
گاهی اوقات، عادتهای بد ممکن است در محل کار به چشم نیایند. در واقع، تنها بر اساس عادتهای کاری خود میتوانید به جذابترین یا آزاردهندهترین همکار تبدیل شوید.
ما به شما اجازه میدهیم تصمیم بگیرید که در کدام دسته قرار میگیرید.
اما قبل از اینکه به عادتهای کاری موفق بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که عادتهای کاری خوب چه هستند و چرا باید آنها را در وهله اول توسعه دهیم.
تعریف عادت های کاری عادات کاری خوب را به عنوان الگوهای رفتاری یک کارمند بیان می کند که به عملکرد شغلی آنها کمک می کند. آنها محرک های موفقیت هستند که به افزایش بهره وری، قابلیت اطمینان، کار تیمی و رضایت شغلی شما کمک می کنند.
برخی از نمونههای عادات کاری ضروری عبارتند از:
- وقت شناسی
- فعال بودن
- مهارت های ارتباطی قوی
- رعایت دقیق مهلت ها
اکثر افراد موفق این مانتراهای کاری را به یک طریق یا به روش دیگر تمرین می کنند. آنها همچنین به دیگران آموزش می دهند تا همین کار را بپذیرند!
برای کمک به شما، در اینجا ده عادت کاری مثبت که برای یک شغل موفق به آنها نیاز دارید آورده شده است:
1. در محل کار وقت شناس و حرفه ای باشید
وقتشناسی در محل کار بسیار مهم است.
با این حال، دیر رسیدن میتواند یکی از سختترین عادتهای بد برای تغییر باشد.
و به ما اعتماد کنید
هیچ چیز رئیس را بیشتر از تأخیرهای مداوم شما ناراحت نمیکند.
اگر نمیخواهید در نظر آنها بد جلوه کنید، سعی کنید 10 دقیقه زودتر در محل کار حاضر شوید. این کار به شما کمک میکند روزتان را برنامهریزی کنید و با شروع ساعات کاری رسمی آماده باشید.
اکنون، در حین انجام کار از راه دور، سختتر است که به عادتهای خوب محل کار، مانند وقتشناسی، پایبند باشید.
با این حال، باید همچنان سعی کنید به موقع وارد سیستم شوید و برای تماسهای تیمی یا جلسات در دسترس باشید.
علاوه بر این، در مورد روال کاری خود انعطافپذیر باشید.
گاهی اوقات، اگر یک کار مهم نیاز به تأخیر داشته باشد، تا زمانی که به تعادل زندگی کاری شما لطمه نزند، مشکلی ندارد.
وقتشناسی و تعهد به کارتان نشاندهنده حرفهای بودن شماست.
و بهترین راه برای تلقین این عادت خوب، برنامه ریزی برای ساعات کاری روزانه یا اداری است.
شما می توانید:
- برای خودت برنامه درست کن
- یادآوریها را برای جلسات تنظیم کنید
- به خودتان فرصتی برای مقابله با حوادث غیرمنتظره بدهید
2. به ضرب الاجل احترام گذاشته و به آن دست یابید
پایبندی به ضرب الاجل یک عادت مثبت و علامت تجاری افراد موفق است. انجام کار به موقع نشان می دهد که شما پاسخگو هستید و می توانید وظایف را به طور موثر انجام دهید.
اگر در پیگیری کارها مشکل دارید، میتوانید اهداف کوتاهمدتی برای خود و تیمتان تعیین کنید. این اهداف میتوانند به عنوان یک برنامه اقدام عمل کنند و به شما کمک کنند تا بهتر بر روی کارهای جاری تمرکز کنید.
علاوه بر این، جشن گرفتن دستاوردهای کوچک میتواند انگیزهای برای رسیدن به موفقیتهای بزرگتر ایجاد کند.
همچنین، باید با مدیران خود درباره حجم کاری و پیشرفت پروژههایتان در ارتباط باشید تا مطمئن شوید که ضربالاجلها واقعبینانه هستند.
یک لیست از کارهایی که باید قبل از شروع هفته انجام دهید، تهیه کنید و برای وظایف خود برنامهریزی کنید تا بهتر بتوانید با ضربالاجلها کنار بیایید.
3. زمان را برای تعادل زندگی کاری سالم مدیریت کنید
مدیریت زمان یک عادت مفید است که میتواند شما را برجسته کند.
استراحت طولانی برای ناهار، شرکت در شایعات، یا صحبت در مورد مسائل شخصی در محل کار منجر به اتلاف زمان مفید کاری میشود.
اگر شبکههای اجتماعی حواس شما را پرت میکنند، تنها شما هستید که میتوانید خود را از این تله در محل کار نجات دهید.
وقتی مشغول تماشای ویدیوهای بامزه سگها هستید، زمان به سرعت میگذرد، درست است؟
ممکن است تمرکز خود را از دست بدهید و مجبور شوید تا دیروقت کار کنید، که این به توازن بین کار و زندگی شما آسیب میزند.
برای ایجاد عادات کاری بهتر، باید:
1. وظایف خود را اولویتبندی کنید.
2. از انجام همزمان چند کار پرهیز کنید.
3. عوامل حواسپرتی اطراف محل کار خود را کاهش دهید.
همچنین میتوانید از یک ردیاب زمان یا ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید تا نحوه صرف زمان برای کارها و پروژهها را بررسی کنید. این ابزارها به ویژه برای کارمندان دورکار مفید هستند، زیرا میتوانند مهارتهای کار عمیق شما را تقویت کرده و به مدیریت مؤثر وظایف شخصی کمک کنند.