متفرقه

آیا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش دهید؟

آیا از خود می پرسید که آیا هنگام مطالعه باید به موسیقی گوش داد و اگر بله، چه فوایدی دارد؟ منبع خب تو تنها نیستی سالهاست که نظرات متفاوتی در مورد گوش دادن به موسیقی حین مطالعه وجود دارد. خوشبختانه تحقیقات روزافزونی در این زمینه در حال انجام است و محققین در اکثر جنبه ها به اتفاق نظر رسیده اند.

به طور کلی، هنگام مطالعه می توانید به موسیقی گوش دهید. موسیقی روحیه خوب و محیطی مناسب برای خواننده ایجاد می کند. همچنین به تمرکز بهتر شما کمک می کند. گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه نیز در یک محیط پر سر و صدا کمک می کند. با این حال، اگر نیاز دارید آنچه را که می خوانید حفظ کنید، به موسیقی گوش ندهید!

در این مقاله، این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. ما به آخرین یافته ها و نتیجه گیری ها در این زمینه نگاه خواهیم کرد.

در بحث‌ها، تأثیری که موسیقی بر روی یک فرد هنگام خواندن دارد و اینکه چگونه از فردی به فرد دیگر متفاوت است را نیز در نظر خواهیم گرفت! اینجا را بخوانید تا با موسیقی های خوب و آرامش بخشی که می توانید حین مطالعه گوش کنید آشنا شوید.

آیا خواندن با موسیقی در پس‌زمینه امکان‌پذیر است؟

خواندن در حین گوش دادن به موسیقی امکان پذیر است. طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بلمونت انجام شد، برای افراد خلاق و «راست مغز» خواندن و حتی مطالعه در حین گوش دادن به موسیقی «طبیعی» است. برای برخی افراد، گوش دادن به موسیقی به عنوان یک محرک عمل می کند و اغلب بهره وری را افزایش می دهد.

بنابراین، خواندن با موسیقی در پس زمینه امکان پذیر است. در واقع، موارد زیادی وجود دارد که شما چه بخواهید و چه نخواهید در حال خواندن موسیقی پس‌زمینه هستید. گاهی اوقات، شما حتی آن را متوجه نمی شوید!

به عنوان مثال، اگر هنگام انتظار در سالن فرودگاه برای پرواز بعدی خود، کتاب خود را بخوانید، به احتمال زیاد موسیقی در پس زمینه وجود خواهد داشت.

نوع موسیقی در مکان های عمومی از سرودهای کریسمس تا موسیقی کلاسیک متغیر است. در بسیاری از موارد، موسیقی محیطی است. به عبارت دیگر، موسیقی به طور خاص در نظر گرفته شده است که به عنوان همراهی برای فعالیت های دیگر عمل کند و از ملودی های تکراری ساز تشکیل شده است.

بنابراین بله، شما می توانید با موسیقی در پس زمینه مطالعه کنید. با این حال، سؤال این است که آیا برای خواندن شما خوب است که موسیقی در پس زمینه داشته باشید؟ شخصیت شما و همچنین نوع موسیقی ای که پخش می شود در این امر نقش دارد.

فواید گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه

1. شما آرام خوانده اید

برای افرادی که ترجیح می دهند هنگام مطالعه به موسیقی گوش دهند، اولین و مهمترین مزیت این است که به طور کلی، موسیقی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و شما را آرام تر کند.

وقتی روحیه خوبی دارید و آرام هستید، عملکرد خواندن شما معمولاً بهتر از زمانی است که استرس دارید.

2. موسیقی در حین مطالعه عملکرد شناختی شما را افزایش می دهد

تحقیقات نشان داده است که یکی دیگر از مزایای مهم برای خوانندگان این است که وقتی هنگام گوش دادن به موسیقی مطالعه می کنید، موسیقی عملکرد شناختی شما را بهبود می بخشد.

این، در میان چیزهای دیگر، به این معنی است که موسیقی توانایی شما را در تشخیص الگوهای قبلی و همچنین کاربرد انتزاعی آنها افزایش می دهد.

توانایی شما در تشخیص الگوهای کلمات و تفکر انتزاعی افزایش یافته است. بنابراین هنگام گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه سریعتر مطالعه می کنید و درک بیشتری خواهید داشت.

3. موسیقی تمرکز را در محیط های پر سر و صدا بهبود می بخشد

اگر هنگام تلاش و مطالعه سر و صدای زیادی در اطراف شما وجود دارد، نمی توانید روی مطالعه تمرکز کنید مگر اینکه تمرکز استثنایی داشته باشید!

اولین انتخاب واضح برای چنین موقعیتی این است که از منبع سر و صدا دور شوید تا بتوانید به خواندن ادامه دهید. اما، گاهی اوقات، این امکان پذیر نیست.

اگر اغلب در یک محیط پر سر و صدا می مانید، شاید در خانه ای نزدیک یک خیابان شلوغ یا اطراف محل های ساخت و ساز و ایستگاه های قطار، به احتمال زیاد مزاحمت های زیادی از سر و صدای اطراف خود خواهید داشت.

گوش دادن به موسیقی در چنین شرایطی می تواند به کاهش تأثیر این صدای بیرونی کمک کند و محیطی آرام برای خواندن ایجاد کند!

بدیهی است که صرفاً پخش برخی از موسیقی های دستگاهی در پس زمینه کمکی به این قضیه نخواهد کرد. اما، می‌توانید روی هدفون‌های کاهش‌دهنده نویز مانند هدفون Sony Over-the-Ear (در آمازون) سرمایه‌گذاری کنید.

خیلی چیزهای بیشتری می توانید انجام دهید! برای یک راهنمای کامل، مقاله دیگر من در مورد چگونگی بهبود تمرکز از طریق خواندن را بررسی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا