اخبار

اخبار مهم اقتصادی در سال 2021

1. تامین اجتماعی برای افزایش COLA به بالاترین نرخ از سال 1981

نویسنده: آلیسون برگر

تامین اجتماعی یک جزء حیاتی از درآمد بازنشستگی برای اکثر سالمندان باقی مانده است. برای اطمینان از حفظ قدرت خرید بازنشستگان در طول سالهای طلایی خود، مزایای تامین اجتماعی مشمول تعدیل هزینه زندگی (COLA) بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده برای حقوق بگیران شهری و کارگران دفتری (CPI-W) است. به دلیل افزایش قیمت ها و نگرانی های مداوم تورم، COLA برای سال 2022 5.9 درصد خواهد بود، بالاترین تعدیل صعودی در دهه های اخیر.

اگر شما در 62 سالگی یا بالاتر به سر میبرید و مزایای پرداخت fra در سن 70 سالگی را به تاخیر می اندازید از این تعدیل نیز میتوانید بهره مند شوید. COLAبرای پرداخت هزینه های آتی تخمین زده شده برای افراد دارای 62 سال سن یا بیشتر در سال 2022 اعمال شده است حتی اگر نتوانسته اید درخواست استفاده از مزایا را تا به امروز ثبت کنید.

در حالی که COLA بالاتر برای سال 2022 یک خبر مثبت برای دریافت کنندگان تامین اجتماعی امروزی است، بازنشستگان همچنین باید در نظر بگیرند که تورم چگونه ممکن است بر سایر منابع درآمد بازنشستگی آنها تأثیر بگذارد. حفظ سبد سرمایه‌گذاری با تخصیص سالم به دارایی‌هایی که احتمالاً در بلندمدت از تورم پیشی می‌گیرد، برای حفظ استاندارد زندگی شما حیاتی است.

2. بازار مسکن

نویسنده: ویل هولت

همراه با افزایش سریع قیمت انرژی و مواد غذایی، هزینه های مسکن به نرخ تورم کمک کرده است که در بالاترین سطح خود در بیش از 30 سال گذشته است. نرخ بهره پایین، موجودی انبارهای پایین و افزایش شدید تقاضا قیمت مسکن را به بالاترین سطح سوق می دهد. بازار مسکن رالی یکی از داغ ترین بازارهای کشور بوده است. به گفته زیلو، قیمت یک خانه در رالی طی دوازده ماه گذشته 26 درصد افزایش یافته است! کارفرمایان بزرگی مانند اپل و گوگل اعلام کرده‌اند که قصد دارند فعالیت‌های خود را در منطقه مثلث گسترش دهند که هزاران شغل پردرآمد را اضافه کرده و تقاضای بیشتری را به بازار مسکن محلی خواهد آورد. آخرین باری که قیمت مسکن به این شکل افزایش یافت در سال 2007 قبل از ظهور حباب مسکن بود. با این حال، این بار تفاوت های اساسی وجود دارد – نرخ های بهره پایین تر، استانداردهای سخت گیرانه تر وام و خریداران مسکن با ترازنامه قوی تر. با این وجود، این احتمال وجود دارد که افزایش قیمت مسکن تثبیت شود، به خصوص اگر افزایشی در نرخ بهره داشته باشیم. این داستانی است که در سال 2022 باید از نزدیک تماشا کرد.

3. بدهی دولت ایالات متحده

نویسنده: بیل رمزی

تقریباً هر سال به نظر می رسد نگرانی های اساسی در مورد میزان بدهی دولت ایالات متحده وجود دارد و سال 2021 یکی دیگر از این موارد بود. قابل توجه است که نگرانی‌ها زمانی که قوانین معلق یا انتخابات آتی وجود دارد، بلندتر می‌شوند، اما نگرانی‌ها شامل برخی سوء تفاهم‌های اساسی است.

یکی از رایج ترین بحث ها این است که دولت ایالات متحده باید مانند یک خانواده عمل کند و بدهی زیادی نداشته باشد. دو مورد از مشکلات این استدلال عبارتند از:

بسیاری از خانوارها وام مسکن قابل توجهی دارند که اغلب برای آن خانوارها مناسب است، زیرا منطقی نیست که همه برای خرید خانه ملزم به پرداخت پول نقد باشند. بنابراین، خانوارها اغلب کسری دارند و آن کسری ها را با بدهی پوشش می دهند.

دولت ایالات متحده به جای یک خانوار واحد با همه خانوارها قابل مقایسه است، و همانطور که انتظار ندارد همه خانوارها همه وام های مسکن را در یک زمان بپردازند، منطقی نیست که دولت ایالات متحده نیز پرداخت کند. همه بدهی هاست به هر حال، سرمایه‌گذاران و پس‌اندازکنندگان می‌خواهند بخشی از پس‌اندازشان در سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده مطمئن باشد و دولت آمریکا هرگز بدهی خود را نکول نکرده است. درست مانند کل بدهی های وام مسکن، باید انتظار داشته باشیم که بدهی با رشد اقتصاد رشد کند.

سوء تفاهم دیگر این است که بدهی های بالای دولت منجر به ابر تورم می شود. ما می‌توانیم ببینیم که استدلال ضعیف است زیرا ژاپن در 20+ سال گذشته با تورم بسیار پایین، بدهی دولت بسیار بالاتری نسبت به ایالات متحده داشته است.

اما مواردی وجود دارد که بدهی های دولتی بالا و تورم فوق العاده رخ داده است و نگاه کردن به تفاوت این موارد در مقایسه با ژاپن نشان دهنده سوء تفاهم است.

در مورد ژاپن، بدهی‌های آن‌ها به واحد پولی خودشان، ین، محاسبه می‌شود. در موارد ابر تورم، بدهی به واحد پول کشورهای دیگر بدهکار است. هنگامی که یک کشور به ارز دیگری بدهکار است، اگر واحد پولی آنها کاهش یابد، وقتی به واحد پولی خود بازگردانده می شود، بدهی بزرگتر می شود.

این می تواند منجر به مارپیچ شود که پرداخت بدهی سخت تر می شود، که باعث از بین رفتن اعتماد بیشتر به پول وام گیرنده می شود که منجر به سقوط ارز می شود و این مارپیچ می تواند تا زمانی ادامه یابد که پول وام گیرنده عملاً بی ارزش شود و بدهی ارز خارجی قابل بازپرداخت نباشد. .

خوشبختانه، دولت ایالات متحده یک وام گیرنده بسیار قابل اعتماد است، بنابراین تمام بدهی های دولت ایالات متحده به دلار آمریکا است.

4. مشکلات زنجیره تامین

نویسنده: کامرون هندریکس

از زمان استفاده از دستمال توالت تا کمبود در Chick-Fil-A محلی شما، ترس زنجیره تامین از ابتدای همه گیری وجود داشته است. شیوع بیش از اندازه بیماری کووید 19 در کارخانه های تولید و مرکز های تولیدی اثرات موجی را در سرتا سر زنجیره تامین کردکه نیاز به آن تا به امروز احساس شده است. به دلیل وجود نداشتن تراشه در سال های گذشته بازار تعدادی از دلالان خودرو بدون خودرو مانده است همچنین کشتی های باری در ساحل های کالیفرنیا نیز عقب نشینی کرده اند و نیز اقلام مورد نیاز شما در فروشگاه های خوار و بار فروشی موجود نمی باشد.

البته با تقاضای بالا و موجودی کم، قیمت‌ها افزایش یافته است، همانطور که مشاهده کرده‌اید در صورت خرید خودرو، یا حتی افزایش ارزش خودروی دست دوم فعلی شما که در خیابان نشسته است. سیستم زنجیره تامین که زمانی بسیار روان به نظر می رسید اکنون غیرقابل پیش بینی است و بر هر جنبه ای از زندگی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا