کسب و کار

آیا یادگیری زبان 1000 ساعت طول می کشد؟

آیا واقعا یادگیری یک زبان تا 4400 ساعت طول می کشد؟ به گفته مؤسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده، این مدت زمان باید طول بکشد. اگر 20 ساعت در هفته مطالعه کنید، بیش از چهار سال طول می کشد! یادگیری زبان نیازمند فداکاری، تمرکز و تعهد است. هر روشی را که برای یادگیری زبان انتخاب کنید، صد ها ساعت طول می کشد تا به روانی آن برسید. مدرک TTC

تسلط واقعاً به چه معناست؟

وقتی زبان جدیدی یاد می‌گیرم، هدفم این است که به سطحی برسم که با اطمینان و راحت به آن زبان صحبت کنم. من این را «معادل اجتماعی» می نامم. برای من، این تسلط است.

معمولاً سعی نمی کنم در آزمون خاصی قبول شوم. به نظر من، یادگیری زبان یک کار آکادمیک نیست. عملی است هدف من این است که بتوانم از زبان به طور موثر در مکالمه روزمره استفاده کنم.

اگر بخواهید به اهداف من بر حسب سطوح از پیش تعیین شده نگاه کنید، پس در مقیاس مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) هدف من در حدود سطح B2 است. این بدان معنی است که من “می توانم با درجه ای از روان و خودانگیختگی تعامل داشته باشم که تعامل منظم با زبان مادری را بدون فشار برای هر یک از طرفین کاملاً ممکن می کند.” آموزش زبان انگلیسی

با این به عنوان هدف من، روش مطالعه من کاملاً با سیستم های مورد استفاده توسط بسیاری از سازمان های زبان آموزی “رسمی” متفاوت است.

اساساً هدف من برقراری ارتباط است. هدف آنها کمک به شما در قبولی در آزمون است.

بنابراین، آنها می گویند چند ساعت باید در آزمون زبان قبول شوید؟

تعداد ساعات “رسمی” برای یادگیری یک زبان

من قصد دارم نگاهی به چند منبع مختلف رسمی مرتبط با یادگیری زبان بیندازم. هر کدام تخمین متفاوتی از مدت زمان یادگیری یک زبان دارند. با نگاه کردن به چندین منبع، به یک درک مشترک خواهیم رسید.

اکثر این سازمان ها زمان را بر اساس ساعات کلاس درس اندازه گیری می کنند. اما ما فقط در یک کلاس درس نمی آموزیم، بلکه باید خودمان هم مطالعه کنیم. نسبت پیشنهادی 2 ساعت زمان مطالعه شخصی به ازای هر 1 ساعت کلاس درس است. که یک ساعت کلاس درس را به سه ساعت مطالعه تبدیل می کند.

برای هدف این مقاله من در جنبه محافظه کارانه اشتباه می کنم و یک ساعت کلاس درس را به دو ساعت مطالعه تبدیل می کنم.

بیایید نگاهی به چند منبع مختلف بیندازیم.

چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR)

CEFR سیستمی است که توسط بسیاری از مراکز آموزش زبان در اروپا استفاده می شود. آنها میزان زمان لازم برای یادگیری یک زبان را در “GLH” یا “ساعت های آموزشی هدایت شده” اندازه گیری می کنند. اساساً این ساعت ها در کلاس درس است.

اگر به یک دوره زبان معمولی 2 ساعت در روز، 5 روز در هفته نگاه کنیم، این معادل 10 ساعت در هفته یا 20 ساعت کل زمان مطالعه است.

با استفاده از زبان انگلیسی به عنوان مثال پایه، GLH مورد نیاز برای رسیدن به سطح B2 در آزمون انگلیسی کمبریج حدود 500 تا 600 ساعت است که در محاسبه زمان مطالعه شخصی، بین 1000 تا 1200 ساعت است.

شورای آموزش زبان های خارجی آمریکا (ACTFL)

شورای آموزش زبان‌های خارجی آمریکا (ACTFL) اخیراً دستورالعمل‌هایی را برای کمک به دانش‌آموزان زبان ایجاد کرده است تا مهارت خود را افزایش دهند.

دارای 5 سطح مختلف – مبتدی، متوسط، پیشرفته، برتر و ممتاز – با 3 سطح اول که هر کدام دارای 3 زیرمجموعه کم، متوسط ​​و بالا هستند. سطح معادل چیزی که در مأموریت های زبانم به آن کار می کنم، در حدود سطح پیشرفته-مید است.

بنابراین، آنها می گویند چقدر طول می کشد تا یک زبان را یاد بگیریم؟ خوب، بر اساس کتابچه راهنمای تست مهارت شفاهی ETS از دانشگاه پرینستون، بستگی به زبان دارد. آنها 4 دسته «سختی» برای زبان دارند، از گروه I (اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، در میان دیگران) تا گروه IV (عربی، چینی، ژاپنی و کره ای).

تخمین آنها برای رسیدن به سطح پیشرفته – متوسط ​​بین 480 ساعت مطالعه کلاسی برای گروه اول و 1320 ساعت مطالعه کلاسی برای گروه چهارم است. این مقدار را دو برابر کنید تا زمان مطالعه شخصی را نیز شامل شود، و به زمانی بین 960 تا 2640 ساعت می رسید!

مؤسسه زبان دفاعی (جایی که جاسوسان سیا به مطالعه زبان می پردازند)

مؤسسه زبان دفاعی (“DLI”)، واقع در مونتری، کالیفرنیا، جایی است که سیا، اعضای نیروهای مسلح ایالات متحده و سایر سازمان های دولتی دیگر برای یادگیری زبان های خارجی می روند. این آموزشگاه زبان برتر (و تنها) برای پرسنل نظامی و دولتی است.

آنها برنامه های یادگیری زبان مسکونی را ارائه می دهند و حتی یک محیط غوطه وری کامل را تشویق می کنند. طبق کاتالوگ دروس آنها، دانش آموزان 6 ساعت در روز و 5 روز در هفته در کلاس شرکت می کنند. این 30 ساعت در هفته است، بدون احتساب زمان مطالعه شخصی.

دانش آموزان در DLI در حال آموزش برای قبولی در DLPT یا آزمون مهارت زبان دفاعی هستند. این اساساً معادل دولتی ACTFL است. سطح Advanced-Mid در ACTFL برابر با سطح 2 در DLPT است که برای فارغ التحصیلان DLI لازم است.

کاتالوگ دوره آنها همچنین تعداد ساعات تکمیل دوره آنها را ارائه می دهد. برای زبان های گروه I مانند دانشجویان اسپانیایی و فرانسوی به مدت 26 هفته و برای زبان های گروه IV مانند عربی یا چینی، دانش آموزان به مدت 65 هفته مطالعه می کنند.

30 ساعت کلاس درس در هفته، معادل بین 780 تا 1950 ساعت برای یادگیری یک زبان است. زمان مطالعه شخصی را فاکتور بگیرید، پس حداقل دو برابر این عدد است: 1560 تا 3900 ساعت!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا