متفرقه

بهترین انواع موسیقی برای درگیر کردن مغز

می دانیم که گوش دادن به موسیقی به ما احساس خوبی می دهد. هیچ چیز بهتر از این نیست که در چارچوب ذهنی درستی باشید. همین امر در مورد بهترین موسیقی برای مطالعه نیز صدق می کند. اضافه کردن واترمارک به عکس

همانطور که درباره نحوه واکنش ذهن ما به موسیقی بیشتر می آموزیم، می توانیم لیست پخش Spotify خود را بهتر برای کارهای مختلف تنظیم کنیم. شاید EDM برای ارجاع متقابل بهتر عمل کند، lo fi با خواندن بهتر است.

محققان دانشگاه جان هاپکینز روی نوازندگان جاز کار کرده اند که در داخل یک دستگاه fMRI بداهه می نویسند تا ببینند کدام نواحی از مغز روشن می شود. آنها دریافتند که نوازندگان جاز با خاموش کردن بازداری و افزایش خلاقیت بداهه‌پردازی‌های منحصربه‌فردی انجام می‌دهند. آموزش fl studio

این بالاتر از تحقیقات موجود است که نشان می دهد گوش دادن به موسیقی اضطراب، فشار خون را کاهش می دهد و کیفیت خواب، خلق و خو و حافظه را بهبود می بخشد. مطالعات دیگر همچنین نشان می دهد که موسیقی متنوع ترین شبکه های مغز انسان را فعال می کند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی جانز هاپکینز (که متخصص پزشکی متمرکز بر گوش، بینی و گلو است) می‌گوید: «اگر می‌خواهید مغز خود را در طول فرآیند پیری درگیر نگه دارید، گوش دادن یا پخش موسیقی ابزاری عالی است.

ارتعاشاتی که از طریق هوا عبور می کنند وارد کانال گوش می شوند و به سیگنال الکتریکی منتقل می شوند. سپس از طریق عصب شنوایی به ساقه مغز می رسد و در آنجا به چیزی که ما به عنوان موسیقی می شناسیم جمع می شود.

قبل از اینکه Spotify را باز کنید، توجه داشته باشید که وقتی صحبت از تحریک ما در هنگام مطالعه به روش های صحیح باشد، همه صداها یکسان ایجاد نمی شوند. در زیر به بهترین انواع موسیقی برای مطالعه نگاهی می اندازیم:

ضربان دو گوش

این از توانایی طبیعی مغز شما برای پر کردن شکاف های حسی از طریق دو فرکانس مختلف در هر گوش (از طریق هدفون) استفاده می کند. باعث می شود مغز تفاوت بین این دو را تشخیص دهد و فرکانس خود را ایجاد کند.

زنگ های ایزوکرونیک

این یک فرکانس است که با سرعت سریع روشن و خاموش می شود (برای این کار به هدفون نیاز ندارید). تحقیقات در این مورد نشان داده است که مغز در هنگام سکوت بین صداها در بهترین حالت خود عمل می کند و به همین دلیل است که ضربات طبل بسیار جذاب است.

موسیقی مدیتیشن

این نه تنها یک نوع موسیقی محبوب برای تحریک مغز است، بلکه برای کاهش استرس نیز عالی است. قرار گرفتن در حالت مدیتیشن بدن شما را به آرامش می رساند و به انجام تکالیف سخت کمک می کند – ما مدیتیشن روزانه (HeadSpace و Calm برنامه های مورد علاقه ما هستند) را برای عملکرد کلی بهتر در مدرسه توصیه می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا