متفرقه

تعدادی از مهارت های مهم

منطق و استدلال

تفکر منطقی می تواند برای تصمیم گیری بهتر و حل مشکلات بسیار قدرتمند باشد. با این حال، بسیاری از ما در مدرسه آموزش کمی در این زمینه دریافت می کنیم. بنابراین ارزش آن را دارد که برای یادگیری نحوه تفکر منطقی و اجتناب از برخی سوگیری های شناختی، کمی وقت بگذارید.

برای واضح بودن، من به شما توصیه نمی کنم که یک ربات یا یک Vulcan “منطق خالص” شوید. این یک راه عالی برای بیگانگی و از دست دادن دوستانتان است. اما داشتن تفکر منطقی در “جعبه ابزار” ذهنی شما می تواند بسیار مفید باشد.

برای شروع، من این منابع را توصیه می کنم:

کمتر اشتباه – وب سایتی که به آموزش و ترویج عقلانیت اختصاص دارد.

هری پاتر و روش‌های عقلانیت – یک فن توسط محقق هوش مصنوعی و نظریه‌پرداز تصمیم الیزر یودکووسکی که با استفاده از داستان‌های هری پاتر، عقلانیت را آموزش می‌دهد.

آمار

حتی اگر در دبیرستان یا کالج در کلاس آمار شرکت کرده باشید، ممکن است یاد نگرفته باشید که چگونه آماری فکر کنید.

بسیار مهمتر از توانایی محاسبه انحراف معیار، یادگیری نحوه تفسیر آماری است که در زندگی روزمره با آنها مواجه می شوید، مانند مقالات آنلاین یا حتی تبلیغات.

زیرا در حالی که آمار می تواند ابزار قدرتمندی برای درک جهان باشد، آنها همچنین ابزاری عالی برای دستکاری افراد ناآگاه هستند. اگر نمی خواهید یکی از آن افراد باشید، درک آمار کلیدی است.

بهترین مقدمه ای که برای این موضوع پیدا کرده ایم نحوه دروغ گفتن با آمار است. این توضیح می دهد که چگونه مردم از آمار (عمدا یا نه) سوء استفاده می کنند و چگونه می توانید تفکر آماری نامناسب را تشخیص دهید.

تولید رسانه های دیجیتال پایه

ما از نظر فنی به یک مکان جذاب رسیده ایم. تقریباً همه دستگاهی در جیب خود دارند که می‌تواند ویدیوهای HD بگیرد، عکس‌های HDR بگیرد و صدایی شگفت‌آور خوب ضبط کند. این امر تولید رسانه های دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است.

حتی اگر تمایلی به فیلم‌برداری یا عکاسی حرفه‌ای ندارید، یادگیری اصول اولیه می‌تواند یک دارایی برای پروژه‌های خلاقانه شغلی و شخصی شما باشد. برای شروع، من این دوره ها را توصیه می کنم:

فیلمسازی آیفون: با گوشی خود ویدیوی سینمایی بسازید

چگونه با عکاسی شروع کنیم

دوره آموزشی Adobe Photoshop CC – Essentials

همچنین، اگر دانش‌آموز یا معلم هستید، می‌توانید از تخفیف بزرگی بر روی Adobe Creative Cloud برخوردار شوید، که شامل برنامه‌هایی است که متخصصان برای ویرایش ویدیو، روتوش عکس‌ها، ایجاد جلوه‌های بصری و غیره استفاده می‌کنند.

چگونه یک مصاحبه شغلی عالی داشته باشیم

مصاحبه های شغلی کاری است که همه ما باید به شکلی انجام دهیم. اگرچه ممکن است سرگرم کننده نباشند، اما ممکن است آنها را کم استرس تر و تجربیات مثبت تری ایجاد کند.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که مصاحبه شغلی یک بازجویی نیست. این فقط یک مکالمه است تا به مردم کمک کند تصمیم بگیرند که آیا می توانند با یکدیگر به روشی سودمند کار کنند یا خیر.

نحوه شبکه سازی

شبکه سازی رپ بدی می گیرد. مردم آن را لوس، جعلی یا حتی دستکاری می‌نامند. اما اگر این کار را به روشی معتبر انجام دهید، می تواند انواع درهایی را که مهارت خالص نمی تواند باز کند. بعلاوه، روابطی که در شبکه ایجاد می کنید می تواند زندگی شما را غنی کند و به دوستی هایی منجر شود که فراتر از محل کار است.

در واقع، ما ترجیح می دهیم آن را نه به عنوان شبکه سازی، بلکه به عنوان دوست یابی (با تشکر از استفان وارلی برای این ایده) در نظر بگیریم. بسیاری از آن ها دوستانی هستند که علایق حرفه ای شما را به اشتراک می گذارند و حتی می توانند به شما در پیشرفت شغلی کمک کنند. اما تمرکز اول بر روی ارتباطات است، بعداً بر مزایای حرفه ای.

برای یادگیری نحوه ایجاد شبکه، این منابع را بررسی کنید:

  • راهنمای نهایی شبکه برای درونگراها
  • چگونه یک ایمیل شبکه بنویسیم که پاسخ دریافت کند

چگونه حرفه ای لباس بپوشیم

من 13 سال اول تحصیلم را در مدارس خصوصی با لباس پوشیدن سخت گذراندم. این خستگی تصمیم‌گیری را کاهش داد (من هرگز مجبور نشدم به این فکر کنم که قرار است چه بپوشم)، اما همچنین به این معنی بود که تا زمانی که در دانشگاه بودم یاد نگرفتم چگونه لباس‌های باکیفیت بخرم و لباس‌ها را کنار هم بچینم.

واقعیت تاسف بار این است که مردم به آنچه می پوشید توجه می کنند و بر اساس آن قضاوت می کنند. بنابراین می‌توانید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا طوری لباس بپوشید که تصوری که می‌خواهید ایجاد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا