متفرقه

دانستنی های جذاب دنیای فوتبال (اطلاعات عمومی)

حدود 265 میلیون بازیکن فوتبال در جهان وجود دارد.

فوتبال با میانگین 265 بازیکن در بیش از 200 کشور مختلف یکی از غالب ترین ورزش های جهان است. بر اساس نظرسنجی گسترده فیفا، بیش از 240 میلیون نفر به طور معمول فوتبال بازی می کنند. این رقم تقریباً شامل 5 میلیون دستیار، داور و مسئولانی است که مستقیماً در بازی حضور دارند. بیشترین درصد بازیکنان فوتبال از آمریکا، اندونزی، مکزیک، چین، آلمان و برزیل هستند. حقایق شگفت انگیز فوتبال!

تیم فوتبال بون آکورد با نتیجه 36 بر 0 شکست خورد.

در 12 سپتامبر 1885، تیم فوتبال آبردین، اسکاتلند، باند آکورد بدترین شکست را در رقابت های اسکاتلند به آربروث، یک باشگاه فوتبال اسکاتلندی از آنگوس داشت. نتیجه 36-0 بود. آره خیلی بد بود!

جان پتری، مهاجم مرکزی آربرات، 13 گل به ثمر رساند. در نیمه دوم، آربروث بازی را با 15 بر صفر پیش انداخت، در نیمه دوم تیم 21 گل دیگر به ثمر رساند که منجر به پیروزی آنها شد.

قوانین فوتبال بازی ها دارای 17 قانون جداگانه است.

قوانین بازی یا LOTG قوانین سازماندهی شده در انجمن فوتبال یا فوتبال هستند. این تعیین می کند که هر تیم چه تعداد بازیکن باید داشته باشد، از جمله پنالتی ها، طول بازی، اندازه زمین و سایر قوانینی که ورزش را تعریف می کند.

علاوه بر این، LOTG دارای 17 قانون فردی است. در اواسط قرن نوزدهم، تلاش های زیادی برای سازماندهی قوانین رسمی برای فوتبال وجود داشت. تنها در سال 1863 بود که اتحادیه فوتبال به طور رسمی قوانین موجود را تصویب کرد.

جوزف هادسون اولین سوتی را که در یک مسابقه فوتبال استفاده شد، ارائه کرد.

مخترع اهل بیرمنگام انگلستان و بنیانگذار J Hudson & Co. Joseph Hudson به همراه برادر کوچکترش، سوت برنجی Acme City را توسعه دادند.

این سوت به اولین سوت داور تبدیل شد. اولین بار در جام اتحادیه فوتبال 1878-1879 بین تیم ناتینگهام فارست و تیم شفیلد استفاده شد. اختراع او به طور تصادفی بود که یک ویولن را انداخت و شکست.

پله یکی از بهترین بازیکنان فوتبال برزیل است.

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو فوتبالیست برزیلی یکی از برجسته‌ترین و پردرآمدترین بازیکنان زمان خود بود. فوتبال او از سن بسیار پایین شروع شد. او فوتبال را در 15 سالگی شروع کرد، در 16 سالگی به تیم ملی ملحق شد و در 17 سالگی در جام جهانی حضور داشت. علاوه بر این، او بخشی از باشگاه برزیل بود که سه قهرمانی در رقابت های جام جهانی کسب کرد.

شفیلد اف سی یکی از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال است.

ورزشکاران انگلیسی ناتانیل کرزویک و ویلیام پرست در 24 اکتبر 1857 باشگاه فوتبال شفیلد را تأسیس کردند. از طریق سالها آزمایش، آنها در نهایت قوانینی را سازماندهی کردند که پایه و اساس بازی فوتبال مدرن شد.

شفیلد در سال 1863 به اتحادیه فوتبال پیوست اما به رعایت قوانین شفیلد ادامه داد. فیفا و اتحادیه فوتبال شفیلد اف سی را به عنوان “قدیمی ترین باشگاه جهان” می شناسند.

NAC Breda یکی از طولانی ترین نام های تیم فوتبال است.

یکی از عجیب‌ترین و طولانی‌ترین نام‌های فوتبال، تیم هلندی NAC Breda است. نام تیم یک نسخه کوتاه هلندی برای Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda است.

Nooit Opgeven، Altijd Doorzetten در انگلیسی به معنای “هرگز تسلیم نشو، همیشه پشتکار” است. حروف اول کلمه بعدی وقتی با هم ترکیب می شوند مخفف ADVENDO را تشکیل می دهند که به معنای «خوشایند برای سرگرمی و مفید برای آرامش آن است». Combinatie به معنای ترکیب است. در نهایت کلمه Breda به معنای سپاسگزاری است. این شهر به نام شهر بردا در هلند نامگذاری شده است.

نروژ تنها تیمی است که برزیل هرگز آن را شکست نداده است.

برزیل واقعاً یکی از بهترین تیم های تمام دوران است، اما تیمی وجود دارد که برزیل هرگز آن را شکست نداده است. تا لحظه نگارش این مقاله، نروژ تنها باشگاه فوتبالی است که هرگز در بازی مقابل برزیل شکست نخورده است. نروژ دو بار برزیل را شکست داد و دو بازی آنها با تساوی به پایان رسید.

بازی ویکتوریا آرناس و کلیپول 36 کارت قرمز داشت.

بازیکنانی که مرتکب تخلفات شدید شده باشند، کارت قرمز گرفته و از بازی اخراج خواهند شد. در سال 1998، یک بازی تاریخی در استادیوم ویکتوریا آرناس در آرژانتین اتفاق افتاد. فلورنسیا رومانو داور زن آرژانتینی بیشترین تعداد کارت قرمز را داد که در آن پنج بازیکن در دو بازی مختلف دور اول کارت قرمز دریافت کردند.

بیش از 55 درصد توپ های فوتبال در پاکستان ساخته می شود.

در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان متعددی توپ های فوتبال را تولید می کنند. بیش از 55 درصد توپ های فوتبال از سیالکوت پاکستان می آمدند. به طور متوسط ​​1000 تولید کننده توپ فوتبال در سیالکوت هستند. هر شرکت حدود 60000 کارمند دارد. بیشتر این کارخانه ها مشتاقانه منتظر جام جهانی 2022 هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا