بیوگرافی و ادبیات

افراد شناخته شده و کتاب های آنها

1-کورتنی رابرتسون، من به اینجا نیامدم تا دوست پیدا کنم

Courtney Robertson, I Didn’t Come Here to Make Friends

با عنوان فرعی «اعترافات یک شخصیت شرور نمایش واقعیت»، کتاب برنده فصل شانزدهم لیسانس، پرده‌ای را از این فرانچایز طولانی‌مدت کنار زد. خواندن آن برای طرفداران نمایش، و همچنین برای هر کسی که به نوعی، به نوعی، کاملاً می خواست اورسولا آریل را شکست دهد، ضروری است.

2-فیبی رابینسون، شما نمی توانید موهای من را لمس کنید

Phoebe Robinson, You Can’t Touch My Hair

ستاره ای در حال ظهور، رابینسون که به خاطر پادکست 2 Dope Queens شناخته می شود و در برنامه های تلویزیونی مانند Broad City و I Love Dick ظاهر شده است. کتاب مقالات او تجربه او به عنوان یک زن سیاه پوست در آمریکا را با شور و شوق و شوخ طبعی بررسی می کند.

3-گابوری سیدیبه، این فقط صورت من است

Gabourey Sidibe, This Is Just My Face

این هنرپیشه نامزد اسکار در این خاطرات جذاب که به مبارزات دوران کودکی و زندگی اخیرش منعکس می‌شود، ثابت کرد که خیلی بیشتر از پریشس است. بیایید به داستان زمانی که او به عنوان یک “گفتگوی تلفنی” کار می کرد.

4-میا فارو، آنچه از بین می رود

Mia Farrow, What Falls Away

میا فارو در این خاطرات دشوار به رابطه خود با وودی آلن می پردازد، که در آن شریک زندگی خود را شروع به رابطه با دختر خوانده اش می کند. او می نویسد: “من متوجه شدم همان ترس خزنده ای را که در کودکی داشتم، بعد از فلج اطفال تجربه می کردم: اینکه ناآگاهانه خطری را برای خانواده ام وارد کرده ام و ممکن است کسانی را که بیشتر دوستشان داشتم آلوده کرده باشم.” خواندن برای درک کامل اتهامات علیه آلن و سقوط آن ضروری است.

5-میستی کوپلند، زندگی در حرکت

Misty Copeland, Life in Motion

کوپلند به عنوان اولین بالرین اصلی آفریقایی-آمریکایی در تئاتر باله آمریکایی، یک تاریخ ساز است. پس جای تعجب نیست که خاطرات او بسیار الهام بخش است و سفر او را دنبال می کند زیرا او بر شانس های غیرممکن برای تغییر بازی غلبه کرد.

6-لیا رمینی، مشکل ساز

Leah Remini, Troublemaker

در این خاطرات شجاعانه، ریمینی با کلیسای ساینتولوژی روبرو می شود و پس از گذراندن بیشتر عمر خود به عنوان عضو، سازمان بحث برانگیز را محکوم می کند. همچنین ببینید: مستندهای افشاگرانه A&E او، لی رمینی: ساینتولوژی و پس از آن.

7-سیمون بایلز، شجاعت اوج گرفتن

Simone Biles, Courage to Soar

برای تبدیل شدن به بهترین ژیمناستیک تمام دوران، سختی زیادی لازم است. با شروع دوران کودکی در پرورشگاه، بیلز نحوه مواجهه با ناملایمات را توضیح می دهد و به لطف ایمان و خانواده اش در صدر قرار گرفت. Kleenex را در دسترس داشته باشید.

8-عیسی رائه، ماجراهای ناگوار دختر سیاه پوست

Issa Rae, The Misadventures of Awkward Black Girl

اگر عاشق Issa Rae’s Insecure هستید (اگر هرگز تماشا نکرده اید، بروید!)، باید مجموعه مقالات او را ببینید. آن‌ها پر از موقعیت‌های بسیار ناراحت‌کننده‌ای هستند که باعث می‌شود در صفحه فریاد بزنید: “BEEN THERE!” یعنی اگر بتوانید به اندازه کافی خندیدن را متوقف کنید که این کار را انجام دهید.

9-شوندا رایمز، سالهای بله

Shonda Rhimes, Year of Yes

یکی از قدرتمندترین افراد تلویزیون در این خاطرات در مورد سالی که تصمیم گرفت از “نه” گفتن به چیزها دست بردارد، از بار کامیون الهام گرفته است. خالق فیلم Scandal and Grey’s Anatomy دقیقا همان الگو و درمانگری است که شما به دنبالش بودید.

10-پتی اسمیت، فقط بچه ها

Patti Smith, Just Kids

این نوازنده افسانه ای در این خاطرات، رابطه او با عکاس رابرت مپلتورپ در نیویورک دهه 60 و 70 را روایت می کند. جانیس جاپلین، ویلیام باروز، و جیمی هندریکس همگی در صفحات نمایش داده می‌شوند و این کتاب در نهایت جایزه ملی کتاب غیرداستانی را برای اسمیت به ارمغان آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا