کسب و کار

روشهای پیشرفت در حیطه شغلی

1. انتقاد را خوب بپذیرید

  • در مقابل هر انتقادی که به شما وارد می شود اخم نکنید.
  • هیچکس کامل نیست
  • دادن یا دریافت بازخورد منفی برای رشد مهم است و این چیزی است که هر از گاهی به آن نیاز دارید.
  • شما باید با کارفرمای خود به عنوان مربی شغلی خود رفتار کنید و یاد بگیرید که پیام را شخصی سازی نکنید.
  • بازخورد یک کارمند یا رئیس شما به شما کمک می کند تمرکز کنید و نسخه بهتری از خود شوید.
  • آن را یک نعمت در مبدل بدانید. درد آپاندیس در بارداری را در اینجا مطالعه نمایید.
  • اینکه چگونه انتقاد را خوب انجام می دهید به هوش هیجانی شما نیز بستگی دارد.
  • برخی از راه‌های آسان برای مقابله با بازخورد منفی، مهار واکنش اولیه، پرسیدن سؤال و ابراز قدردانی است. با نگرش مثبت، طبیعتاً در مورد انتقاد سازنده مهربان تر خواهید شد.

2. سوالات مرتبط بپرسید

  • مهم نیست چقدر ماهر هستید، ممکن است در یک نقطه گیر کنید.
  • در زمانی که شما به کمک نیاز دارید درخواست کنید. این یک عادت عالی است!
  • گاهی اوقات پرسیدن سؤال نیز بحث را تسهیل می کند که می تواند برای همه مفید باشد.با این حال، سعی کنید بین کنجکاوی و دلخوری تعادل برقرار کنید. اگر سوالات زیادی بپرسید، به خصوص سوالات مشابه، به سرعت می تواند به یک عادت بد کاری تبدیل شود.نکته این است که همکارانتان را با «دستگاه قهوه کجاست؟» آزار ندهید. (نوعی سوال)کودکان ایندیگو چه ویژگی هایی دارند؟

3. سازماندهی کنید

شما مجبور نیستید در کار خود سازمان دهنده اعظم باشید.

از کارهای کوچک شروع کنید:

  • رنگ آمیزی تقویم شما
  • یادداشت برداری مربوطه
  • ایجاد چک لیست
  • استراحت های کوتاه و منظم در حین کار
  • و از اینجا به پیشرفت خود ادامه دهید.

یک میز کار درهم و برهم و یک برنامه روزانه به هم ریخته نیز یک مشکل بزرگ است. شما نمی خواهید برای چنین عادات کاری بدی در کانون توجه قرار بگیرید.

همچنین می توانید از یک ابزار مدیریت کار برای سازماندهی وظایف استفاده کنید و به شما در ایجاد این عادت کاری مثبت کمک کنید. از ردیابی ضرب‌الاجل‌ها گرفته تا تجسم وظایف، این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا سازماندهی کنید.

4. ارتباط موثر برقرار کنید

  • چه در دفتر کار انجام دهید و چه از راه دور، همیشه با کارفرما یا همکاران خود به وضوح ارتباط برقرار کنید.
  • برای پیش نویس پاسخ نیازی به اصطلاحنامه ندارید.
  • ساده و در عین حال موثر باشید.
  • و فراموش نکنید که به طور منظم رئیس خود را در مورد پیشرفت پروژه به‌روزرسانی کنید. وقتی آنها را در جریان نگه دارید از آن قدردانی می کنند.
  • با این حال، شما نباید تنها فردی باشید که صحبت می کند.
  • افراد سازنده نیز شنوندگان فعالی هستند. داشتن این یک عادت خوب و یک مهارت نرم عالی است.

برای اینکه شنونده ای فعال باشید، کارهایی که می توانید انجام دهید این است:

  • وقتی همکار صحبت می کند حرفش را قطع نکنید
  • زبان بدن گوینده را رعایت کنید و از نشانه های غیرکلامی نکاتی را دریافت کنید
  • سوالات مرتبط یا پیگیری بپرسید
  • ایده ها را با کلمات خود بازنویسی کنید تا مطمئن شوید که آنها را به وضوح درک کرده اید

5. ابتکار عمل داشته باشید و یک مهارت را فعالانه یاد بگیرید

  • اگر تنها کاری که می کنید این باشد که بنشینید و افراد سازنده را تحسین کنید، طعم موفقیت را نخواهید چشید.
  • برای انجام کار خوب و بالا رفتن سریع از نردبان موفقیت، باید مهارت بالایی داشته باشید.
  • به مهارت هایی که ندارید توجه داشته باشید و برای پر کردن این شکاف های دانش در کارگاه ها یا دوره های گواهینامه حرفه ای شرکت کنید.
  • شما همچنین باید نقش های مدیریتی را هدف قرار دهید و در صورت نیاز به یک مربی شغلی بروید.
  • علاوه بر این، منتظر نباشید تا رئیستان وظایف را محول کند، به خصوص اگر کار از راه دور انجام می دهید. در عوض، پروژه‌ها را فعالانه بخواهید.
  • برای کارهای بیشتر ابتکار عمل را به عهده بگیرید، حتی اگر در شرح شغل شما نباشد. این باعث می شود که در میان همسالان خود مانند الماس بدرخشید.
  • اما اگر از قبل به اندازه کافی در بشقاب خود دارید، بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. شما نمی خواهید یک کار مهم را انجام دهید و آن را ناتمام رها کنید.
  • نکته حرفه ای: از فرسودگی شغلی خودداری کنید و برنامه ریزی روزانه خود را انجام دهید تا برنامه شلوغ خود را مسدود کنید!

6. به اهمال کاری نه بگویید

به احتمال زیاد، ترجیح می دهید در ساعات اداری در فیدهای رسانه های اجتماعی حرکت کنید تا پروژه ای که دوست ندارید را تکمیل کنید.با این حال، وقتی چیزهای مهم را به تعویق می اندازید، فقط اوضاع را بدتر می کند.و قبل از اینکه بفهمی… بوووم. شما خیلی از ضرب الاجل گذشته اید.اما اجازه ندهید ترس از ضرب الاجل بر شما تاثیر بگذارد.اگر کاری بیش از حد شما را آزار می دهد، ممکن است از پس آن برآیید. همچنین این یک عادت سالم است که به وظیفه ای که در دست دارید متعهد شوید و همیشه کاری را که شروع کرده اید به پایان برسانید.

7. از یک برنامه مدیریت عادت استفاده کنید

دیگر در مورد سؤال “عادات کاری چیست” سردرگم نیستید؟

عالی!اما ایجاد عادات کاری خوب زمان می برد و ترک عادت های بد دشوار است. در واقع، اگر از اکثر مربیان عادت بپرسید، احتمالاً خواهند گفت که حدود 21 روز طول می کشد تا عادت کنید.

سپس چگونه می توانید در مسیر باقی بمانید؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا