بیوگرافی و ادبیات

نکاتی مفید برای نوشتن مقاله

1. یک سبک نوشتن را انتخاب کنید

سبک نوشتاری که برای مقاله خود انتخاب می کنید توسط معلم یا موضوع مقاله شما دیکته می شود. به طور کلی، سه سبک نوشتاری وجود دارد که ممکن است در دبیرستان و کالج با آنها برخورد کنید.

MLA (انجمن زبان مدرن) برای مقالات علوم انسانی و هنرهای زبانی طراحی شده است. از سبک استناد شماره صفحه نویسنده استفاده می کند. این رایج ترین سبک نوشتاری است که توسط دانش آموزان دبیرستانی و کالج استفاده می شود.

APA (انجمن روانشناسی آمریکا) از سبک استناد نویسنده-تاریخ استفاده می کند و برای مقالات و مقالات تحقیقاتی علوم اجتماعی و روانشناسی ایجاد شده است. این دومین سبک نوشتاری رایج است.

کتابچه راهنمای سبک شیکاگو که با نام تورابیان نیز شناخته می شود، دارای دو سبک نگارش است: نویسنده-تاریخ و یادداشت-کتابشناسی. سبک تاریخ نگارنده که بیشتر توسط دانشجویان و متخصصان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مقالات علمی کار می‌کند، در حالی که یادداشت‌ها-کتاب‌نامه مقالات هنری و علوم انسانی را جذاب می‌کند.

هر سبک نوشتاری متفاوت فرمت منحصر به فرد خود را برای استنادهای درون متنی و فهرست مرجع دارد.

2. یک پایان نامه تهیه کنید

بیانیه پایان نامه شما نکته اصلی مقاله شما است. اساساً یک جمله است که می گوید مقاله در مورد چیست. به عنوان مثال، بیانیه پایان نامه شما ممکن است این باشد که “سگ ها از نسل گرگ ها هستند.” سپس می‌توانید از این به‌عنوان پیش‌فرض اصلی برای نوشتن کل مقاله‌تان استفاده کنید، و به یاد داشته باشید که تمام نکات مختلف باید به این یک پایان‌نامه اصلی منتهی شوند. معمولاً باید پایان نامه خود را در پاراگراف مقدماتی خود بیان کنید.

علاوه بر این، بیانیه پایان نامه باید به اندازه کافی گسترده باشد که شما به اندازه کافی در مورد آن بگویید، اما نه آنقدر گسترده باشد که نتوانید کامل باشید. برای کمک به ساختار یک پایان نامه کاملاً واضح، این نمونه های بیانیه پایان نامه را بررسی کنید.

3. خلاصه مقاله خود را ترسیم کنید

گام بعدی این است که آنچه را که قرار است در مورد آن بنویسید مشخص کنید. این بدان معنی است که شما می خواهید اساساً اسکلت کاغذ خود را بکشید. نوشتن طرح کلی می تواند به اطمینان از منطقی بودن، سازماندهی مناسب و جریان مناسب مقاله شما کمک کند. اگر یک مقاله استدلالی به شما وظیفه داده شده است، در اینجا بهترین فرمول برای طرح کلی مقاله استدلالی وجود دارد.

با نوشتن بیانیه پایان نامه در بالا شروع کنید، سپس یک جمله موضوعی برای هر پاراگراف زیر آن بنویسید. این بدان معنی است که شما باید قبل از نوشتن هر یک از پاراگراف های خود دقیقاً بدانید که قرار است در مورد چه چیزی باشد.

ایده های زیادی را در هر پاراگراف به هم نریزید وگرنه ممکن است خواننده گیج شود.

مطمئن شوید که بین پاراگراف‌ها جابه‌جایی دارید تا خواننده بفهمد که مقاله از یک ایده به ایده دیگر چگونه می‌رود.

حقایق پشتیبان تحقیق خود را در زیر هر پاراگراف پر کنید. مطمئن شوید که هر پاراگراف به پایان نامه شما مرتبط است و یک مقاله منسجم و قابل درک ایجاد می کند.

آیا معلم شما از دستورالعمل های APA برای نوشتن مقالات پیروی می کند؟ اگر چنین است، این نمونه‌های فرمت طرح کلی APA به شما کمک می‌کند همه چیز را جمع کنید. همانطور که در متن مقاله پیشرفت می کنید (به دنبال نکات ما در زیر)، این نمونه های قالب APA باید مفید باشند! یا، اگر MLA سبک مورد علاقه معلم شما است، این نمونه های قالب MLA را بررسی کنید.

4. انشا را بنویسید

هنگامی که یک طرح کلی داشتید، زمان شروع نوشتن است. بر اساس طرح کلی خود بنویسید و اسکلت اصلی خود را برای ایجاد یک مقاله کامل، منسجم و واضح بسازید.

می‌خواهید مقاله خود را ویرایش کرده و دوباره بخوانید، و مطمئن شوید که دقیقاً همانطور که می‌خواهید به نظر می‌رسد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

برای وضوح، سازگاری و ساختار تجدید نظر کنید.

از پایان نامه خود به اندازه کافی با اطلاعات موجود در پاراگراف های خود حمایت کنید. هر پاراگراف باید جمله موضوعی خود را داشته باشد. این مهمترین جمله در پاراگراف است که به خوانندگان می گوید که بقیه پاراگراف در مورد چه چیزی خواهد بود.

مطمئن شوید که همه چیز با هم جریان دارد. همانطور که در مقاله حرکت می کنید، کلمات انتقالی بسیار مهم خواهند بود. کلمات انتقالی چسبی هستند که هر پاراگراف را به هم متصل می‌کند و از ناهمخوان به نظر رسیدن مقاله جلوگیری می‌کند. حتی می توانید از فهرستی از کلمات انتقالی برای کمک به شروع استفاده کنید.

مقدمه و نتیجه گیری خود را دوباره بخوانید. آیا خواننده با دانستن اینکه مقاله شما دقیقاً در مورد چه چیزی بود، دور خواهد شد؟

در مقدمه خود، مهم است که یک قلاب قرار دهید. این خط یا خطی است که خواننده را جذب می کند و آنها را تشویق می کند که بیشتر بیاموزند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، نحوه نوشتن قلاب را بررسی کنید. و برای کمک به شما در تدوین یک نتیجه گیری قاتل، این نمونه های نتیجه گیری را اسکن کنید.

5. املا و گرامر را بررسی کنید

اکنون انشا نوشته شده است، اما شما هنوز تمام نشده اید. مطالبی را که نوشته اید دوباره بخوانید و به دنبال اشتباهات و اشتباهات تایپی باشید.

برای خطاهای فنی تجدید نظر کنید.

اشتباهات گرامری، نگارشی و املایی را بررسی کنید. همیشه نمی توانید برای تشخیص هر غلط املایی روی غلط املایی حساب کنید. گاهی اوقات، می‌توانید یک کلمه را اشتباه املا کنید، اما غلط املایی شما نیز یک کلمه خواهد بود، مانند املای “از” به عنوان “فرم”.

یکی دیگر از موارد رایج نگرانی، علامت نقل قول است. مهم است که منابع خود را با دقت و وضوح ذکر کنید. این دستورالعمل ها را در مورد نحوه استفاده از نقل قول در مقاله ها و سخنرانی ها دنبال کنید.

همچنین ممکن است بخواهید تفاوت بین نقل قول، نقل قول و خلاصه کردن را در نظر بگیرید. نقل قول برای خطوط متنی که مشابه یک قطعه نوشته اصلی هستند، رزرو می شود. بازنویسی برای بخش‌های بزرگی از نوشته‌های شخص دیگری که می‌خواهید با کلمات خود بیان کنید، محفوظ است. خلاصه کردن، نکات اصلی را از متن شخص دیگری در کلمات خود شما قرار می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا