بیوگرافی و ادبیات

چگونه خواندن کتاب را سریعتر به پایان برسانیم؟

وقتی هزاران کتاب در لیست مطالعه‌تان دارید و وقت آزاد کمیاب است، کند خواندن می‌تواند مثل یک نفرین باشد. چگونه در آن کتاب 500 صفحه‌ای جا می‌گیرید، وقتی مسئولیت‌هایتان بالا و بالاتر می‌رود و فقط می‌توانید 30 دقیقه قبل از خواب مطالعه کنید؟

کاری که باید انجام دهید این است: یاد بگیرید چگونه خواندن یک کتاب را سریع تمام کنید.

تندخوانی چیزی است که بسیاری از مردم با تردید به آن نگاه می کنند. شما نمی خواهید متنی را مرور کنید و فقط نیمی از آن را درک کنید و چند ساعت بعد کل کتاب را فراموش کنید زیرا در آن جا نیفتاده است.

بیایید واقعی باشیم – این نتیجه معکوس است و اصلا هدفمند یا لذت بخش به نظر نمی رسد.

کتاب‌خوان بودن فقط به این نیست که سریع بخوانیم، کتاب را محکم ببندی، و رمان دیگری را از فهرست حذف کنیم.

چگونه خواندن یک کتاب را سریع به پایان برسانیم؟

شما می خوانید زیرا آن را دوست دارید و همچنین می خواهید خودتان را بهتر کنید. آنچه شما می خواهید راهی برای حفظ لذت خواندن است، اما همچنین از تمام دقایق ارزشمند در جامعه شلوغ امروزی استفاده کنید.

و از آنجایی که هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم یک مادرخوانده پری پیدا کنیم که فقط یک عصا را تکان دهد و بم، سرعت مطالعه ما را 100% افزایش دهد، من نکات واقعی را در مورد چگونگی پایان سریع خواندن کتاب گردآوری کرده‌ام.

دلیلی وجود ندارد که نتوانید درک و قدرت را از طریق لیست بی پایان خواندنی حفظ کنید. ما کیک خود را می خواهیم و آن را هم می خوریم.

#1. مطمئن شوید که محیط شما برای تمرکز مناسب است

مهم نیست که یک کتاب چقدر خوب است، اگر صدای پس‌زمینه حواس‌تان را پرت می‌کند، برای ذهن‌تان آسان است که سرگردان شود و چشم‌هایتان در سراسر صفحه بچرخند.

استراحت در کافی شاپ با کتاب و آن لاته در یک زمان ایده خوبی به نظر می رسید. و بله! با این حال، اگر دوست دارید این کار را انجام دهید.

اما آشفتگی پس‌زمینه توجه شما را از متنتان دور می‌کند، بنابراین انتظار نداشته باشید در آن محیط سریع بخوانید.

اگر حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برسانید، زمان مطالعه شما بسیار مفیدتر خواهد بود. شما سریعتر می خوانید و تمرکز خود را روی محتوا حفظ می کنید.

سعی کنید در یک اتاق ساکت مطالعه کنید یا اگر این گزینه را ندارید، هدفون‌هایی با نویز سفید ملایم قرار دهید و یا از آنها برای جلوگیری از صداهای اطراف خود استفاده کنید.

#2. تلفظ کلمات را در ذهن خود متوقف کنید

وقتی بی صدا می خوانیم، تمایل داریم کل کلمه را در ذهن خود تلفظ کنیم، گویی که لازم است آنها را با صدای بلند بیان کنیم. اما خبر خوب! نیازی نیست کلمات را با صدای بلند بگویید.

شما به سادگی می توانید شکل کلمه را مشاهده کنید، بدانید که چیست و ادامه دهید. هنگامی که آن مرحله از شنیدن کلمات را در ذهن خود قطع کردید، می توانید کلمات را بسیار سریعتر پردازش کنید.

یک راه برای آموزش دادن به خود برای قطع این «صدای درونی» این است که اپلیکیشنی مانند Spreeder را امتحان کنید. یک یا دو کلمه را در یک زمان به شما نشان می دهد و می توانید سرعت را افزایش دهید.

این فقط یک نسخه آزمایشی است اما به شما ایده می دهد که چگونه شروع به آموزش ذهن خود کنید. از آنجایی که چندین دهه عادت‌های خواندنی ریشه‌دار دارید، این کار به یادگیری نحوه انجام آن توجه می‌کند، اما این بسیار ممکن است!

من به راحتی 600 کلمه در دقیقه را انجام می دادم در حالی که مطالعات نشان می دهد که خواننده متوسط ​​کمتر از 300 کلمه در دقیقه می آید.

#3. از خواندن کلمات کوچک صرف نظر کنید

هنگامی که با مفهوم کوتاه خوانی ارائه می شود، شما تمایل دارید فرض کنید که باید کل پاراگراف ها را نادیده بگیرید یا فقط هر دوم جمله را بخوانید. که درک را به یک کابوس تبدیل می کند.

سعی کنید، در عوض، فقط از کلمات کوچک صرف نظر کنید. ما در حال صحبت با کلماتی مانند a، it، am و the هستیم.

من اخیراً یک تست جالب انجام دادم که در آن یک پاراگراف به شما داده شد که فقط حروف اول و آخر هر کلمه چاپ شده بود. وسط کلمات گم شده بود.

خواندن کل مطلب هنوز امکان پذیر است زیرا مغز شما به طور خودکار حروف از دست رفته را پر می کند.

بنابراین توانایی مغز خود را برای پر کردن شکاف ها دست کم نگیرید! و این بسیار منطقی تر از پرش از کل پاراگراف ها است.

#4. انواع ژانرها را بخوانید

سرعت خواندن یک کتاب نیز می تواند به نوع کتاب آن بستگی داشته باشد. یک کتاب حماسی-فانتزی متراکم با یک پیش‌گفتار 50 صفحه‌ای که پیچیدگی‌های تاریخ اجنه را به تفصیل شرح می‌دهد، به اندازه یک کتاب عاشقانه نوجوانان سریع نمی‌شود.

اگر کتابی دارای محیطی ناآشنا باشد، به زمان نیاز دارید تا بتوانید شرایط خود را در مقایسه با مجموعه کتابی در دوران مدرن که به راحتی می‌توانید جای خود را پیدا کنید، پیدا کنید.

یک پیشنهاد خوب این است که بچرخید! از بیوگرافی به کتاب های داستانی تاریخی به علمی تخیلی تغییر دهید.

همانطور که قبلاً گفتیم: تمرکز کلید اصلی است. تمرکز بر روی صفحه مهم است، اما همچنین با تازه و دائما در حال تغییر روی محتوا تمرکز کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا