روانشناسی

لیست سایر اختلالات روانی که افراد از آن رنج می برند

بواناتروپی

این بیماری روانی احتمالا یکی از بیماری هایی است که تا به حال نام آن را نشنیده اید. اما واقعیت این است که کسانی که از این اختلال روانی بسیار نادر اما ترسناک رنج می برند، باور دارند که گاو هستند و اغلب تا جایی پیش می روند که چنین رفتاری از خود نشان می دهند.گاهی اوقات افراد مبتلا به بوآتروپ حتی در مزارعی با گاوها، راه رفتن روی چهار دست و جویدن علف ها به گونه ای که گویی عضو واقعی گله هستند، دیده می شوند. محققان معتقدند که این اختلال روانی عجیب توسط رویاها یا حتی هیپنوتیزم به وجود می آید.

کاتارد دلوسیون

این اختلال روانی ترسناک باعث می شود که فرد بیمار باور کند که دیگران مرده متحرک یا شبح هستند و بدن آن ها در حال تجزیه شدن است و تمام خون و اندام های داخلی خود را از دست داده اند. احساس داشتن بدن فاسد معمولا بخشی از هذیان است، و نباید تعجب کرد که بسیاری از مبتلایان به کوتارد دلوسیون افسردگی شدید یا افسردگی مانیک را تجربه می کنند. در برخی موارد، این هذیان باعث می شود که مبتلایان خود را تا حد مرگ گرسنگی دهند. این اختلال وحشتناک برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ توسط عصب شناسی به نام جولز کوتارد شرح داده شد، با این حال خوشبختانه کوتارد دلوسیون بسیار نادر بوده است. شناخته شده ترین مورد در مورد کوتارد دلوسیون در واقع در هائیتی رخ داد، جایی که یک مرد کاملا متقاعد شده بود که او به خاطر ایدز مرده و در جهنم بوده است.

اینجا را بخوانید تا با افسردگی بیشتر آشنا شوید.

سندرم دیوژن

سندرم دیوژن بیشتر به عنوان یک اختلال روانی ساده شناخته می شود و یکی از بد فهم ترین اختلالات روانی است. این بیماری روانی به دلیل برنامه های تلویزیونی محبوب در مورد کسانی که از آن رنج می برند و توسط متخصصان بهداشت روانی درمان می شوند، محبوبیت پیدا کرده است و در واقع شایع تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. این سندرم که به نام فیلسوف یونانی دیوژن سینوپ نامگذاری شده است، به طور تصادفی شکل گرفته است.

علاوه بر احتکار غیرقابل کنترل، افراد مبتلا به سندرم دیوژن اغلب بی توجهی شدید به خود، بی تفاوتی نسبت به خود یا دیگران، عقب نشینی اجتماعی و عدم شرمساری نسبت به عادات خود نشان می دهند. این بیماری در میان افراد مسن، افراد مبتلا به زوال عقل، افراد دارای سابقه سلامت روان، و افرادی که در نقطه ای از زندگی خود رها شده اند یا فاقد محیط خانه پایدار هستند، بسیار شایع است.

اختلال هویت گسسته

اختلال هویت اجتماعی (DID)که قبلا به عنوان اختلال شخصیت چندگانه شناخته می شد، یک بیماری روانی وحشتناک است که در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بی شماری گنجانده می شود. انجمن روان پزشکی آمریکا توضیح می دهد که قربانیان اختلالات گسسته از مشکلاتی در حافظه، هویت، احساسات، ادراک، رفتار و حس خود رنج می برند. این افراد به طور معمول در شخصیت خود چرخه می زنند و می توانند برای ساعت ها یا برای سال ها به عنوان یک هویت باقی بمانند. آنها می توانند هویت خود را در هر زمان و بدون هشدار تغییر دهند.به این دلایل، افراد مبتلا به اختلال هویت اجتماعی قادر به زندگی عادی نیستند و بنابراین معمولا در موسسات روان پزشکی زندگی می کنند.

اختلال واقعیت

اغلب افراد دچار این اختلال، در اولین برخورد نشان دهنده یک سرماخوردگی یا بیماری بالقوه هستند، نه افراد مبتلا به اختلال روانی واقعی. این اختلال روانی ترسناک با وسواس به بیمار بودن مشخص می شود.

در واقع بیشتر افراد مبتلا به اختلال شخصیتی عمدا خود را بیمار می کنند تا تحت درمان قرار گیرند (این موضوع آن را متفاوت از مالیخولیا می کند).گاهی اوقات، مبتلایان به سادگی وانمود می کنند که بیمار هستند، که شامل داستان های پیچیده، فهرست های طولانی از علائم، و پریدن از بیمارستان به بیمارستان است. چنین وسواسی در مورد بیماری اغلب ناشی از ترومای گذشته یا بیماری روانی جدی است.این بیماری کم تر از ۵ / ۰ درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد و در حالی که هیچ درمانی وجود ندارد، اغلب می تواند از طریق روان درمانی محدود شود.

سندرم Kluver-Bucy

تصور کنید که مزه یک کتاب را دوست دارید یا می خواهید با یک ماشین رابطه جنسی برقرار کنید. این امر برای کسانی که تحت تاثیر سندرم کلور – بوکی قرار دارند، یک اختلال روانی ترسناک است که با از دست دادن حافظه، تمایل به خوردن اشیا غیرقابل خوردن، و جاذبه جنسی برای اشیا بی جان مانند اتومبیل مشخص می شود. تعجب آور نیست که افراد مبتلا به سندرم کلور – بوکی اغلب در تشخیص اشیا یا افرادی که باید آشنا باشند، دچار مشکل می شوند. تشخیص این اختلال روانی وحشتناک دشوار است و به نظر می رسد که نتیجه آسیب شدید به لوب گیجگاهی مغز است. متاسفانه درمانی برای سندرم کلور – بوکی وجود ندارد و مبتلایان اغلب تا آخر عمر تحت تاثیر قرار می گیرند.آن ها ممکن است به شدت در زندگی روزمره خود از نظر روابط شخصی، شغلی و غیره دچار مشکل شوند.

اختلال وسواسی

اگرچه این اختلال به طور گسترده ای شنیده می شود و اغلب مورد تمسخر قرار می گیرد، اما به طور کامل توسط تعداد کمی از افراد درک می شود. OCD خود را به روش های مختلفی نشان می دهد، اما اغلب با ترس زیاد، اضطراب، و افکار تکراری نگرانی مشخص می شود. تنها از طریق تکرار وظایف از جمله وسواس در تمیزی، است که مبتلایان به OCD قادر به رهایی از چنین احساسات طاقت فرسایی هستند. بدتر از همه اینکه افراد مبتلا به OCD اغلب کاملا آگاه هستند که ترس هایشان غیرمنطقی است، اگرچه این درک به تنهایی چرخه جدیدی از اضطراب را به وجود می آورد. اختلال وسواسی تقریبا ۱ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، و اگرچه دانشمندان از علت دقیق آن مطمئن نیستند، تصور می شود که مواد شیمیایی در مغز یک عامل موثر هستند. جزئیات کامل اینجا توضیح داده شده است.

سندرم پاریس

سندرم پاریس یک اختلال روانی موقت بسیار عجیب است که باعث می شود فرد هنگام بازدید از شهر پاریس کاملا گیج شود. این اختلال در میان مسافران ژاپنی شایع تر است.از حدود ۶ میلیون بازدید کننده ژاپنی از پاریس در هر سال، ۱۲ هزار نفر اضطراب شدید، شخصیت زدایی، از بین بردن افکار، توهمات و توهمات حاد را تجربه می کنند که نشان دهنده سندرم پاریس است. از آنجا که اغلب افرادی که سندرم پاریس را تجربه می کنند، سابقه بیماری روانی ندارند، به نظر می رسد که این اختلال عصبی ترسناک با اختلال زبانی، خستگی جسمی و روانی و واقعیت پاریس در مقایسه با نسخه ایده آل ایجاد می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا