روانشناسی

نقش های نوظهور در روانشناسی قانونی

اصطلاح روانشانس قانونی یک اصطلاح جدید و نوظهور است در دنیای جرم و جنایت وجود دارد. این اصطلاح اغلب به جای عناوینی مثل جرم شناس و روان شناس جنایی به کار می رود. اما با این وجود چیزی که بدون شک می توانم به شما بگویم این است که این عنوان فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد می کند این شغل می تواند ارتباط بین روان شناسی و قانون باشد.

روان شناس قانونی در حوزه سیستم قضایی و حقوقی فعالیت می کند. یک رشته مجزا در دانشگاه برای آن وجود دارد که امروزه علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. اما بیشتر روانشناسان قانونی در مقطع دکتری تخصص دارند و هم می توانند روان شناس مدنی باشند و هم قانونی. این متخصصان وظیفه دارند تا تشخص دهند چرا افراد مختلف مرتکب جرم می شوند و یا اصلا چرا رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهند. روان شناسان در این حوزه تحقیق می کنند تا درک کنند علت بروز این رفتار از مجرمان چیست و بعد از فهمیدن دلیل سعی می کنند از بروز این عوامل در افراد دیگر جلوگیری کنند.

علت علاقه زیاد و مشتاقان این رشته می تواند سریال ها و برنامه هایی باشد که در این باره ساخته می شود و همواره افرادی را نشان می دهد در پی فهمیدن ذهن مجرمان هستند.

روانشناسان پزشکی قانونی اغلب یکی از اولین کسانی هستند که وارد صحنه جرم می شوند و نقش مهمی در حل یک قتل ایفا می کنند. اگر شما به ترکیب روانشناسی و جرم علاقه مند هستید و می خواهید یاد بگیرید که چگونه پرونده را حل کنید، مدرک روانشناسی پزشکی قانونی می تواند شروع خوبی برای یک شغل حل مساله باشد.

اما در ابتدا بیایید برخی از نقش های در حال ظهور که برای فارغ التحصیلان در دسترس هستند را بررسی کنیم.

تحلیلگر جنایات

تعجب می کنید که یک تحلیلگر جنایی چه می کند؟ خوب، آنها نقش مهمی در کار با کارآگاهان و بازرسان برای کمک به آنها در حل جنایات دارند. وظایف روزانه شامل تجزیه و تحلیل گزارش‌های پلیس، داده‌ها و روندها برای جمع‌آوری سرنخ‌های مهم مانند روش‌ها و انگیزه‌هایی است که می‌تواند منجر به شناسایی مظنونان برای مصاحبه شود.

یکی دیگر از وظایف کلیدی تحلیلگران جرایم، انجام تحلیل موردی مقایسه ای است. از آنجایی که تجزیه و تحلیل جرم هنوز برای دنیای پلیس نسبتاً جدید است، این فرآیند استفاده از مظنونان دیگر برای یافتن جرایمی است که احتمالاً با یکدیگر با استفاده از فناوری نقشه برداری جرم مرتبط هستند. اساساً، تحلیلگران جرم در درک رفتار و روندهای جنایی متخصص هستند و به همین جا ختم نمی شود. ادارات پلیس شروع به استفاده از داده های رفتاری برای پیش بینی اینکه چه مردانی ممکن است علیه زنان و دختران مرتکب خشونت شوند، کرده اند.

بنابراین، اگر شما فردی هستید که به دنبال زیر پوست کار مبتنی بر نظری است که با سیستم عدالت کیفری مرتبط است، این حرفه پویا و آینده نگر می تواند یک گزینه هیجان انگیز باشد.

مدیر پرونده پزشکی قانونی:

آیا می دانستید که دو نفر از هر پنج نفری که به زندان رفته اند، دارای مشکلات سلامت روان هستند؟ این بدان معنی است که با وجود ننگ خشونت باری که به زندانیان وارد می شود، این مجرمان در واقع تهدیدی بزرگ تر از دیگران برای خود هستند. اینجاست که مدیران پرونده های پزشکی قانونی می توانند تاثیری ماندگار بر زندگی افراد داشته باشند.

وظایف روزانه شامل مسئولیت درمان، غربالگری و مدیریت پرونده مجرمانی است که مشکلات بهداشت روانی یا سو مصرف مواد دارند.

اگر به دنبال ایجاد تغییر در شغلی هستید که نه تنها به حفاظت از جامعه کمک می کند بلکه به حفظ وضعیت روانی افراد گرفتار در سیستم قضایی جنایی نیز کمک می کند، مسیر مدیر پرونده پزشکی قانونی می تواند مسیر شما باشد.

مددکار اجتماعی پزشکی قانونی

وقتی به نقش یک مددکار اجتماعی فکر می کنیم، به نقش مشاوره ای فکر می کنیم که هدف آن کمک به افراد برای حل مشکلاتشان است. بنابراین، مددکار اجتماعی پزشکی قانونی دقیقاً چیست؟ با بر عهده گرفتن مسئولیت هایی مانند ارائه پشتیبانی ویژه به کاربران خدماتی که در واحدهای مراقبت های روانپزشکی هستند، برای ارائه مراقبت های اجتماعی به افرادی که از مراکز مراقبت ایمن ترخیص شده اند بسیار مهم است.

به عنوان یک مددکار اجتماعی پزشکی قانونی، ممکن است در حضانت کودک، دستگیری نوجوانان یا بدرفتاری با کودکان کار کنید. از طرف دیگر، می‌توانید درگیر آزار سالمندان، طلاق، اختلافات مدنی و زندان باشید، بنابراین نقش محدود نیست. اگر به دنبال شغلی چالش برانگیز برای نشان دادن اشتیاق خود به روانشناسی هستید، می تواند انتخاب خوبی باشد. این نیز پاداشی است، با مددکاران اجتماعی فعلی که نقشی در ایجاد تأثیر مثبت بر کسانی دارند که در تلاش هستند در مسیر اشتباه هدایت شوند.

چرا بولتون را انتخاب کنید؟

اگر به دنبال، دنبال کردن علاقه خود به جرم شناسی یا روانشناسی هستید، دانشگاه بولتون می تواند با مدرک روانشناسی جرم شناسی و پزشکی قانونی به شما کمک کند تا از هر دو دنیا بهترین بهره را ببرید.

ما تلاش می کنیم تا یک محیط یادگیری حمایتی و آموزش با کیفیت را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم که به آن ها کمک کند تا در یک بازار رقابتی برجسته شوند.

اما فقط حرف ما را قبول نکنید، ببینید یکی از دانشجویان سال دوم ما در مورد مدرسش چه گفت.

استادان اینجا کاملاً شگفت‌انگیز هستند. آنها همیشه آنجا هستند تا در مورد کار یا حتی چیزهای دیگری که ممکن است خارج از دانشگاه شما را تحت تأثیر قرار دهد صحبت کنند. من با همه آنها رابطه خوبی دارم.»

– سیان ورتون | BSc (Hons) روانشناسی جرم شناسی و قضایی | سال 2

در این دانشگاه نه تنها دانش آموزان هرانچه برای وارد شدن و حرفه ای شدن در شغل روانشناس قانونی نیاز دارند را یاد می گیرند بلکه آن ها به تجربه اساتید ما و صحنه های جرم شناسی واقعی دسترسی خواهند داشت. در این دانشکاه دانش آموزان دور های از حنبه های مدرن جرم و روانشناسی، روانشناسی قانون و جرم، سلامت روان، و کاربردهای روانشناسی پزشکی قانونی را می گذارند و یاد می گیرند چگونه در شغل خود بهترین باشند. و در نهایت هدف ما این است که دانش آموزان با مهارت های لازم و کافی برای ایفای نقش مؤثر و بلند مدت در شغل خود فارغ التحصیل شوند.

با مشاهده جزئیات کامل دوره، بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم رویکردهای معاصر به رفتار مجرمانه را به شما آموزش دهیم، بدانید.

با یکی از اعضای تیم ما صحبت کنید و هر آنچه لازم است در مورد تحصیل در دانشگاه بولتون بدانید را از طریق ایمیل به ما در آدرس bolton.ac.uk یا تماس با ما در ۰۱۲۰۴ ۹۰۳۸۰۷ بیابید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا