روانشناسی

نکاتی برای تربیت فرزندان شاد

وقتی صحبت از تربیت فرزندان شاد می شود، تنها چیزی که فرزند شما به آن نیاز دارد، زمان، صبر، راهنمایی و حمایت شماست.

به عنوان والدین، همه ما تقریباً همان چیزی را برای فرزندانمان می خواهیم. ما می خواهیم آنها سالم و شاد باشند. خبر خوب این است که مادران و پدران نیازی ندارند که تمام شب را بیدار بمانند و بهترین کتاب‌های فرزندپروری را بخوانند، به کارگاه‌های والدین بروند یا هر آنچه را که می‌خواهند به فرزندانشان بدهند تا زندگی سالم‌تر و شادتری برای آنها تضمین کنند.

وقتی صحبت از والدین خوب به میان می آید، چیزی که فرزندتان در واقع بیشتر از همه به آن نیاز دارد شما هستید – چه بخواهد به آن اعتراف کند یا نه.

ما با Lianne Avila، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، برای بهترین نکات والدین برای تربیت فرزندان سالم و شاد گفتگو می کنیم:

  • کلمه “نه” را بپذیرید و استفاده کنید

در کوتاه مدت، این باعث خوشحالی آنها نمی شود (و حتی ممکن است احساس بدی نسبت به فرزند پروری داشته باشند)، اما در دراز مدت، نتیجه خواهد داد. بچه ها نباید همیشه شاد باشند. “نه” گفتن به فرزندان شما کمک می کند تا برای خود حد و مرز تعیین کنند. وقتی بچه ها کلمه «نه» را نمی شنوند، گفتن کلمه «نه» را هم یاد نمی گیرند.

  • فقط گوش کن

گوش دادن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای فرزندتان انجام دهید. وقتی کودک احساس می کند که شما واقعاً گوش می دهید، احساس می کند که دوستش دارید. با این حال، بچه‌ها می‌توانند تشخیص دهند که شما چه زمانی گوش نمی‌دهید، مانند زمانی که تلویزیون تماشا می‌کنید یا با تلفن صحبت می‌کنید. بنابراین، مطمئن شوید که همه ابزارهای الکترونیکی را هنگام صحبت کردن خاموش کنید. هر روز زمانی را برای گوش دادن به نحوه گذراندن روز خود اختصاص دهید. مطمئن شوید که تماس چشمی مناسب برقرار کرده و بازخورد مثبت بدهید.

  • به فرزندان خود اجازه دهید تا خودشان انتخاب کنند

همیشه به بچه ها گفته می شود که چه کار کنند. این باعث می شود آنها احساس کنند که هرگز نمی توانند برای خود انتخاب کنند، بنابراین سعی کنید فرصت هایی را برای آنها ایجاد کنید تا خودشان انتخاب کنند. به عنوان مثال، اجازه دهید فرزندتان تصمیم بگیرد که چه چیزی بخورد یا شام بخورد (در حد منطق). به آنها اجازه دهید لباس های خود را برای مدرسه انتخاب کنند، حتی اگر آن چیزی نباشد که شما انتخاب می کنید. به آنها گزینه هایی برای فعالیت ها بدهید، مثلا به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند که آیا مایلند بعد از مدرسه به پارک بروند یا در خانه فیلم تماشا کنند. این به فرزند شما کمک می کند تا احساس قدرت کند و اعتماد به نفس ایجاد کند.

  • به فرزندان خود آزادی بیان احساسات را بدهید

کودکان باید احساسات خود را بیرون بیاورند، بنابراین آنها را تشویق کنید تا احساسات خود را بیان کنند. چه فریاد زدن، گریه کردن، پا زدن یا خندیدن باشد، نمی توان از آنها انتظار داشت که همه چیز را در خود نگه دارند. و اگر بچه ها بیان احساسات خود را یاد نگیرند، به روش های دیگری مانند مشکلات سلامتی یا اضطراب و افسردگی ظاهر می شوند. وقتی به فرزندتان اجازه می‌دهید احساسات خود را بیان کند، این به او اجازه می‌دهد تا بداند که بدون قید و شرط او را دوست دارید. تا زمانی که آنها احساسات خود را به روش های سالم بیان می کنند و به کسی صدمه نمی زنند، اشکالی ندارد.

  • فرزندتان را به بازی تشویق کنید

به نظر غیرشهودی می رسد، اما زمان بازی بدون ساختار را در برنامه فرزندپروری خود برنامه ریزی کنید. این به آنها در تخیل کمک می کند و به آنها اجازه می دهد استرس را از بین ببرند و به سادگی کودک باشند. امروزه، بسیاری از کودکان به قدری برنامه ریزی شده و غرق شده اند که باعث می شود ایده زمان بازی آزاد غیرممکن به نظر برسد. سعی کنید در برابر اصرار برای ثبت نام فرزندتان برای هر فعالیتی که پیش می آید مقاومت کنید. این در واقع می تواند استرس و اضطراب را برای کودک شما ایجاد کند. آخر هفته آینده، به این نکته توجه کنید که زمان را بدون ساختار بگذارید و از آن لذت ببرید.

  • بدن آنها را با غذاهای سالم پر کنید

غذا سوخت بدن است. اگر بچه ها مدت زیادی غذا نخورند، سطح قند خون آنها می تواند تغییر کند. این همچنین می تواند به تحریک پذیری غیر ضروری منجر شود. همچنین مهم است که تعداد سوخت را تعیین کنید. این به این معنی است که کودک خود را تشویق کنید تا غذاهای غنی از مواد مغذی مانند پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات بخورد و از مصرف بیش از حد شکر اجتناب کنید. خوب است بدانید: مطالعات اخیر نشان داده است که رژیم غذایی با قند بالا می تواند به ADHD یا دیابت نوع 2 در کودکان کمک کند.

  • بگذار تو را خوشحال ببینند

این واقعاً درست است – شما نمی توانید از شخص دیگری مراقبت کنید مگر اینکه از خودتان مراقبت کنید. خودمراقبتی شما چگونه است؟ هر روز زمانی را برای خود برنامه ریزی کنید، حتی اگر فقط پنج دقیقه تنفس عمیق یا مدیتیشن باشد. حمام حباب دار بگیرید، در ساحل قدم بزنید یا ماساژ بگیرید. این به شما کمک می کند تا احساس خوبی داشته باشید، که شما را خوشحال می کند. وقتی استرس دارید و ناراضی هستید، فرزندتان آن را حس می کند. شما واقعا الگوی آنها هستید. بنابراین، از همین امروز شروع به تمرین خودمراقبتی خوب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا