روانشناسی

رابطه خانوادگی: چرا مهم است و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

زندگی بسیار آسان‌تر می‌شود، زمانی که خانواده‌ای حامی داشته باشید که در کنار شما باشد. روابط خانوادگی برای یک فرد در هر مرحله از زندگی مهم است. وقتی زندگی سخت می شود و شروع به دور شدن از کنترل شما می کند، سخنان محبت آمیز مادر، همسر یا خواهر و برادرتان روح شما را آرام می کند و به شما قدرت و شهامت می دهد تا زندگی را پیش روی خود بگیرید. در این پست در مورد اهمیت خانواده، ویژگی های آن و راه های ایجاد یک رابطه قوی با اعضای خانواده صحبت می کنیم.

خانواده چیست؟

خانواده افرادی را تشکیل می دهد که با یکدیگر مرتبط هستند و پیوند عاطفی و ارزش های مشابهی دارند. اعضای خانواده می توانند از طریق تولد، ازدواج یا فرزندخواندگی با هم مرتبط باشند.

خانواده نزدیک شما شامل والدین، خواهر و برادر، همسر و فرزندان است. و خانواده بزرگ شما شامل افرادی می شود که با آنها فامیل هستید، مانند پدربزرگ و مادربزرگ، پسر عمو، خاله و عمو، برادرزاده، خواهرزاده و غیره.

چرا روابط خانوادگی مهم است؟

  • خانواده مهم است زیرا رشد ذهنی، رفاه و ثبات ما همه به خانواده ما بستگی دارد.
  • خانواده باعث می شود همه اعضایش احساس امنیت و ارتباط با یکدیگر داشته باشند.
  • این به ما کمک می کند تا در مواقع سخت، افراد را در کنار خود داشته باشیم و به مدیریت استرس خود کمک کنیم.
  • خانواده به ما این امکان را می دهد که علیرغم کمبودهایمان احساس امنیت، محافظت، پذیرفته شدن و دوست داشته شدن داشته باشیم.
  • خانواده ها واحدهای اساسی هستند که به کودکان در مورد روابط آموزش می دهند. کودکانی که در یک خانواده سالم بزرگ شده اند، می توانند پیوندهای بهتری را در خارج از خانه خود ایجاد کنند.
  • روابط قوی به ما می آموزد که چگونه در دیگران اعتماد ایجاد کنیم، زیرا اعضای خانواده در زمان های خوب و بد با هم شریک می شوند.
  • تعارضات در خانواده به کودکان روشی محترمانه را برای حل مشکلات در آینده آموزش می دهد.
  • یک خانواده قوی تنها چیزی است که یک فرد برای داشتن اعتماد به نفس در زندگی به آن نیاز دارد.

ویژگی های یک خانواده قوی چیست؟

هر خانواده متفاوت است. اما همه خانواده های قوی دارای برخی ویژگی های مشترک هستند. تعدادی از آنها در زیر ذکر شده است:

ارتباط خوبی داشته باشید یک خانواده سالم صحبت می کند و به تک تک اعضای خود گوش می دهد. بزرگسالان و کودکان را به طور یکسان تشویق می‌کند تا در تصمیم‌گیری، نظرات خود را به اشتراک بگذارند، یا در مورد انتظارات و ناامیدی‌های خود صحبت کنند.

احساس با هم بودن را به اشتراک بگذارید اعضای خانواده عقاید مشترکی دارند و بنابراین احساس ارتباط با یکدیگر دارند. این حس شباهت باعث تایید روانشناختی می شود و فرد از بودن در کنار همفکران خود احساس رضایت می کند.

وقت خود را با یکدیگر بگذرانید. آنها مطمئن می شوند که هر روز حداقل یک وعده غذایی با هم می خورند. آنها از بازی کردن، کمپینگ، ناهار خوری یا صرفاً بحث در مورد مسائل سیاسی لذت می برند. آنها به طور فعال خود را درگیر زندگی یکدیگر می‌کنند اما می‌دانند کجا را خط بکشند.

توجه و محبت را به هر عضو نشان دهید. اعضا کلمات محبت آمیزی برای گفتن یکدیگر دارند. آنها شما را بدون قید و شرط می پذیرند اما اگر در حال انحراف هستید شما را به راه راست هدایت می کنند. آنها با توجه و محبت خود به شما احساس تعلق می دهند.

با مثال رهبری کنید. بزرگترها از آنچه به اعضای کوچکتر خانواده یاد می دهند پیروی می کنند. سیستم ارزش توسط نمونه از اعضای آن پشتیبانی کنید. ممکن است دنیا علیه شما باشد، اما خانواده شما با شما هستند. در مبارزه از شما حمایت می کند و به شما اجازه می دهد تا بدانید که در تصمیم گیری هایتان با شما هستند. خانواده ای که به هم پیوند خورده است بین اعضای خانواده تبعیض قائل نمی شود و به نیازهای همه پاسخ می دهد.

شرایط بحرانی را فرصتی برای رشد بدانید. آنها تلاش می کنند در هر شرایطی چیزهای مثبتی را ببینند و به شما کمک می کنند تا با موقعیت های نامطلوب کنار بیایید بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرید.

روی رفاه هر عضو تمرکز کنید. اعضای خانواده به عنوان یک تیم برای محافظت و تأمین یکدیگر کار می کنند. تنها احساس عشق متقابل می تواند افراد را به سازش در آسایش خود برای خوشبختی خانواده تشویق کند.

تاب آوری نشان دهید. هر خانواده در زندگی خود فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذارد و تجربه دردناکی را با هم به اشتراک می گذارد. اما هیچ تجربه ناراحت کننده ای پیوند را سست نمی کند. فضیلت وفاداری از خانواده سرچشمه می گیرد.

به یاد داشته باشید که همه این فضایل یک خانواده قوی یک شبه به دست نمی آید. شما باید سال ها با هم کار کنید تا خانواده ای سالم بسازید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا